6 dolog ahhoz, hogy ne erőszakoljanak minket a CT-k Nuke-on

de_nuke_1.png

A Nuke T oldalon elég húzós falat, és senki sem szereti igazán. Mivel a GO-ban a Nuke mocskosul CT oldali, az emberek hajlamosak T oldalon az egész játékot elszúrni már az elején. Egy Global Elite játékos fogta magát, és összeírt pár dolgot, ami hasznos lehet azoknak, akik gyakran játszanak Nuke-ot - sőt, igazából mindenkinek, aki csak megfordul a pályán. Mivel nem játszok sok de_nuke-ot, ezért különösen érdekelt, hogy nem kapunk agyfaszt a Nuke T oldalától.

ramp-position.jpg

"Helló mindenki,

Régóta akarok már írni valami gyorstalpalót arról, hogyan is kell jól T-ben játszani Nuke-on. Messze ezen a pályán játszom a legtöbbet, és ez az egyik kulcsfontosságú része annak, hogy eljutottam Global Elite szintre. Embertelen mennyiségű órát és meccset játszottam le ezen a pályán, kívül-belül ismerem minden centiméterét. Állandóan azt olvasom mindenhol, hogy a Nuke mennyire nagyon CT oldali pálya, összeszedtem pár tippet, hogy hogyan is vészeljük T-ben a pályát. Sokkal hosszabb lett, mint terveztem (elnézést), de remélem hasznosra sikerült.

nnukeb.jpg

Hozzáállás 

Az első ami feltűnt, mikor más-más emberekkel játszom a pályát, hogy automatikusan beáll az agyuk arra, hogy ez egy őrülten CT oldali pálya, és emiatt baromira megszűnnek hasznosnak/kreatívnak lenni, egyszerűen lefagynak - mintha feladnák a játékot, mielőtt egyáltalán elkezdődött volna. Ez az első, amin változtatnod kell.

Ha úgy kezeled a Nuke-ot, mint bármelyik másik pályát, és kevesebbet pörögsz azon, hogy mennyire CT oldali pálya, és többet azon, hogy mégis hogyan szedj le néhány CT-t, már sokkal előrébb vagy. Ahhoz, hogy ez menjen, keress rá, nézz utána pár dolognak, stratégiának, amit kipróbálhatsz terrorista oldalon: füstök, pop-flashek, entry fragek, bármi. De semmiképp ne add fel, meg ne fásulj bele, csak mert CT-ben mennyivel könnyebb a pálya.

Pláne ne hagyd el magad azért, mert CT-ben mennyivel könnyebb lesz majd. Ha a másik oldal ennyivel egyszerűbb, akkor igenis erőltesd meg magad, és húzz be minél több kört a nehezebb T oldalon, még félidő előtt. Ez a jó hozzáállás. Öt körrel T oldalon már bőven jók tudtok lenni, szóval különösen próbáljatok meg ráfeküdni a pisztoly körre.

maxresdefault_5.jpg

Légy magabiztos! 

Nuke-on T-ben magabiztosnak kell lenni. Nagyon magabiztosnak. Acélból kell legyenek a tökeid, hogy mindenféle őrült húzást meg merj lépni. Ha úgy mész oda, hogy benned van a félsz és izgulsz, akkor figyeld meg, hogy állandóan mindenféle hülye szituban fognak lelőni, és ahelyett, hogy megpróbálnád kitalálni, mit csináltál/mit csináltatok rosszul, a legalapvetőbb védekezést fogod előkapni: azon morgolódsz, hogy mennyire CT oldali a pálya.

Meg fogsz lepődni, hogy mennyi minden el lehet érni pár bátrabb húzással. Rengetegszer dobtam pop-flasht a lobbiból, a falról bepattintva a kunyhón át, hogy aztán kirohanva lekapjam a csak meglepetten pislogó CT-ket. Bumm, az A lerakó máris a tiétek, szinte ingyen és bérmentve - és ezzel valószínű maga a kör is.

Ha megpróbáltok húzni egy rush-t valahol, akkor ne arra gondolj, hogy le fognak mészárolni titeket. Hinned kell benne, hogy igenis ti fogjátok szétkapni őket. Légy magabiztos, és nyomjátok arcba a cameplő CT-ket. Elvégre ők sem istenek, igenis tudnak hibázni.

maxresdefault_4.jpg

Tapasztalat 

Azt tudni, hogy mikor és miért fognak egy bizonyos helyet, területet a CT-k, nagyban megkönnyítheti az életed. Ha lenyomsz pár játékot a Nuke-on, nagyon hamar megtanulod, mik a CT-k kedvenc helyei. És ha már tudod, hogy hova szeretnek állni, akkor sokkal könnyebb dolgod van - már csak rá kell jönnöd, hogy húzz hasznot belőle. A tudással kéz a kézben jár a tapasztalat, szóval ha fejlődni akarsz Nuke-on, muszáj játszanod rajta - nyilván. Ha mestere akarsz lenni a pályának, akkor muszáj tanulnod az összes lejátszott meccsből - nem csak a szép megmozdulásokból, de a hibáidból is, hogy legközelebb az előnyödre tudd fordítani.

Mindig próbáld meg kitalálni, hová fognak elhelyezkedni a CT-k, mikor fognak rotálni a másik lerakóra, vagy másik területre, és hogy hogyan kovácsolj ebből előnyt magadnak. A csapattársad lelőtte a játékosukat, aki a rámpát tartotta, és most már tiétek az egész? Akkor jó eséllyel legalább egy CT lement A-lerakóról a csatiba, vagy akár magára a B lerakóra. Mindig próbáld meg megjósolni, hogy mit csinál majd az ellenfeled, és próbálj meg előttük járni egy lépéssel: mit fognak csinálni, mikor fogják csinálni, és legfőképp: miért csinálják. Ha ezt elsajátítod, jó eséllyel mindig túljárhatsz majd az eszükön.

1414083885_730_screenshots_2012-03-02_00014.jpg

Légy agresszív! 

Nagyon, nagyon sok játékos és csapat, de tényleg eszméletlenül sok játszik embertelenül passzívan T oldalon. Ami ezen a pályán végzetes hiba lehet.

Egy valamire való CT ezen a pályán véletlenül sem fog kifutni rátok, mert azzal nagyon sebezhető helyzetbe hozza magát. Meg fogja várni, amíg ti léptek valamit. Emiatt a Nuke-on egyszerűen nincs értelme túlságosan félősen, túl defenzíven játszani T oldalon. Persze, vannak bizonyos helyzetek, amikor lehet várni, hogy hátha lépnek valamit, vagy nyilván megvárni, amíg kikopik a füst valahol, de ettől eltekintve terroristaként muszáj agresszíven játszani, és mozgásban kell lennetek.

Ha a shiftet tövig nyomva járkáltok körbe-körbe a pályán, miközben a biztonságos helyeken campelgető CT-k egyesével, kényelmesen leszednek titeket, akkor nem fogjátok lehozni a kört. Egy ilyen pályán muszáj villámgyorsnak lennetek. Váratlan helyzetbe kell hoznotok a CT-ket, nem szabad hagyni, hogy kényelmesen üljenek a seggükön, és kielemezzenek titeket, mert akkor előre kitalálják minden lépéseteket.

Bele kell nevelni a félelmet a CT-kbe: "Úristen, lehet, hogy megint ki fog rohanni, és egy lövésből leszed, már hallom." Nem szabad hagyni, hogy kényelmesen üljenek a seggükön, mert akkor mindig le fognak nyomni, mint a szöget. rutinból. Fel kell derítenetek, hogy milyen szögeket, helyeket fognak a CT-k, és hogyan. 

Kint mindig füsttel kezd a srác, és agresszíven helyezkedik? Nyugat bejáratnál vagy garázsnál áll AWP-vel? Van mellette még valaki Heavenben, vagy secretnél? Egy áll rámpán van kettő? Hárman állnak A-n, vagy csak egy? Ezeket mind érdemes tudni, és azt is, hogy milyen gyorsan tudnak rotálni - ettől nagyban függ, hogy hogy kell beálljatok védeni, mikor lerakjátok a bombát. Minden csapat máshogy és máshogy játszik a Nuke-on, nincs univerzális recept mindenkire.

Ha az ellenfél csak egyetlen egy emberrel fogja a rámpát, és hárommal az A lerakót, akkor például semmi értelme befutni A-ra, hogy ott lemészároljanak. Flashhel, füsstel zavarjátok meg, kapjátok ki a rámpást, és máris tiétek a terep: a rámpáról nagyon, nagyon sok helyre el lehet jutni, sok helyzetet meg lehet játszani.

Ha elkezdenek 2, 3 játékossal állni rámpára, akkor meg nyilván máshova nem jut ember. Mindig tudni kell, mit léphetnek, ha átvesztek egy területet. Ha leszedtétek a rámpát, mi a reakció? Rátok mennek rádióból és létra alól egyszerre? Vagy egyből lemennek csatin át B-re? Ha ezt tudjátok, akkor már tudjátok azt is, mit kell lépnetek következőnek: ha a CT-k java B-n seggel, és árgus szemekkel várja a támadást a rámpáról, akkor inkább forduljatok vissza, és menjetek A-nak. Nyilván könnyebb úgy lerakni és védeni a bombát, ha csak egy embert kell kiszedni, és már tudod, hogy a maradék csak B-n lehet. Mindig előttük kell járni egy lépéssel.És jobb félni, mint megijedni.

A Nuke-on elég hamar ki lehet szúrni a tapasztalatlan játékosokat: ugyanis az első 10-15 másodpercen meghalnak valahol, rendszerint anélkül, hogy egyáltalán egy lövést le tudtak volna adni - ami nagyon megnehezíti a maradék négy terrorista dolgát. Ha tudjátok, hogy egy vagy két CT szeret kint nyomulni AWP-vel vagy magozóval, akkor nyilván nem mentek arra egy szál AK-vel egy szűkös buy körben, mikor nincs pénz füstre, és flashetek is kevés van. Ha az első pár másodpercben meghalsz ilyen kísérletekben, akkor nagyon megnehezíted a csapatod dolgát.

Gondold át a lépéseidet, és próbálj meg nagyon összedolgozni a csapatoddal. Ha kiszúrsz valami lehetőséget, és úgy érzed, hogy határozottan le tudod szedni azt az embert, és legalább meg van a nyitó engtry frag, hajrá! Legalább megpróbáltál valami értelmeset, de csak akkor csináld, ha biztos vagy benne - ne rohanj be öngyilkos merénylő módjára sehova - mert úgy lehet a leggyorsabban elveszíteni a játékot.

de_nuke0000.jpg

Csapatmunka

Nuke-on a csapatmunka T oldalon (de igazából mindkét oldalon) elengedhetetlen. Ha random arcokkal nyomulsz matchmakingben, akkor igenis muszáj rátenyerelni a mikrofon gombjára, és utasításokat adni a véletlen által melléd dobált arcoknak. Tartsd egyben a csapatot, és próbáld meg őket rávenni arra, hogy kövessetek valami stratégiát. Ha minden játékos csak úgy téblából valahol a pályán, olyan helyeken seggel, ami tuti nem fog működni, akkor tuti kikaptok - leginkább azért, mert sokan azt se tudják, merre érdemes elindulniuk.

Próbálj meg keresztül verni rajtuk valami stratégiát, és elérni, hogy egy csapatként játszatok. Ezen a pályán a T oldal nagyon megköveteli a csapatmunkát, ugyanis öt emberrel berontani valahova sokkal jobban működik, mintha egyesével leszednek. Legalább mikor lelőnek valakit, már tudjátok, hol ül a CT, és le tudjátok nyomni - 4 v 4-ben pedig már a terroristák vannak elvileg előnyben: 4 emberrel sokkal nehezebb tartani egy pályát.

Rengeteg viszonylag egyszerű, de mégis hatékony stratégiát össze lehet hozni random csapattársakkal is. Például lerohanhatjátok A-lerakót 5 emberrel - az egyik játékos berobbantja a nyikort, elfüstöli nyugatot, és flashel nyugatra, amíg a másik kiflashel a kunyhóból a lerakóra, vagy egy öt emberes rush a konténereknél vagy rámpán, flashekkel megtámogatva. A lényeg, hogy egyszerre mozogjatok, úgy még egy eco körrel is lehet sikereket elérni. Az egyszerre mozgás és a jó kommunikáció nagyon hatékony. Tudom, hogy nagyon nehéz összehozni egy ilyet matchmakingben, négy teljesen idegen emberrel, de nem lehetetlen - és meg lennétek lepve, hogy hányan kezdenek el követni alapból, ha az elején neki állsz shotcallerkedni - főleg ha az első pár kört nyeritek a stratégiáddal. Elkezdenek bízni a döntéseidben, és hallgatnak rád - aminek az eredménye márpedig az, hogy jó félidőt fogtok zárni T-ben.

maxresdefault_1_1.jpg

Entry frag nélkül nincs gőzelem

Végül, de nem utolsósorban, az entry. Nagyon, nagyon fontos. Ha a játék elején sikerül beverni az ellen arcát egy entry fraggel úgy, hogy ti nem veszítetek embert, akkor már jó esély van rá, hogy tiétek a kör. Ha 5v4-ben vagytok a CT-k ellen, már csak az az egy halott CT is rengeteg lehetőség kapuját nyitja előttetek fel. És ami még jobb, hogy a CT-k kezdhetnek pánikolni, mivel négyen nem tudnak mindent tartani kényelmesen, valakinek rotálnia kell, valahol lyukat kell hagyjanak - nem tudnak mindenhol ott lenni elég gyorsan.

Nagyon sokan hiszik vallásos meggyőződéssel, hogy a Nuke T-oldalán szarul lehet AWP-vel nyitni, de igazából ez nem feltétlenül igaz, sőt. Ha jól bánsz a vépével, akkor van pár kellemes lehetőséged: lekapni a kint kószáló CT-t, CT-ket, mert az emberek 90%-ka CT oldalon AWP-vel a garázsban áll. Ha sikerül a dobozok között kiszúrnod, pontosan hol áll a CT, akkor kiválóan ki lehet kapni egy jól időzített prefire lövéssel - meglepően sokszor sikerül MM-ben.

Valamint megpróbálhatod kikényszeríteni a pozícióból, amit fog, főleg ha a CT piros tetején seggel egy AWP-vel. Egyetlen sima flash nagyon nagy előnyt tud biztosítani neked mikor kinézel - valahogy úgy, hogy SmithZz tolja Dust2-n.

Ha sikeresen bevertétek az entry fraget, akkor se felejtsetek el okosan játszani. A CT-k egymillió helyen, egymillió módon tudnak hozni egy, néha kettő fraget ezen a pályán, még akkor is, ha nálatok az előny. Ha kilőttétek a CT-t, aki az outside részen seggelt, akkor várható, hogy valaki rotálni fog nyugatról, létra alól, vagy akár secretből. Egyáltalán nem szégyen kilőni valakit, aztán visszahátrálni a lobbiba/rádióba, és ott eldönteni, merre tovább. Nálatok az előny, ne herdáljátok el!

de_nuke-csgo-bombb-4.jpg

Végszó gyanánt

Röviden, tömören: minden fejben dől el, légy magabiztos, tanulj a hibáidból, légy agresszív, tanulmányozd az ellenfeleid, próbáld meg nem feleslegben lelövetni magad, és a legfontosabb: az entry. Tanulj be pop-flasheket és füstöket!

Ha passzívan, lassan játszotok, akkor a CT-k minden lépéseteket ki fogják tudni következtetni, és kényelmesen reagálnak rá. Csapatmunka mindenek felett. És még egyszer: a hozzáállás! Ha végig csak arra tudsz gondolni, hogy veszíteni fogtok, meg úgyis leszednek, akkor le is fognak szedni, és tényleg veszíteni is fogtok. Nem a pálya miatt, nem azért mert jobbak, mint te - hanem a hozzáállásod miatt.

5 komment