Nagyon durva lesz a League of Legends 2016-os frissítése

maxresdefault_7.jpg

Bizony, már nagyon nyakunkon a Season 5 vége, aki eddig nem tört ki a bronz egyből, az remélem már nagyon izzad. Az új előszezon szinte már kopogtat az ajtón, olyannyira, hogy már elég sok részletet tudni abból, hogy mennyire alakítják át mindjárt a világ legnépszerűbb mobáját. Klikk a tovább mögé, ahol nagyon részletezni fogunk.

Itt egy videó, mert az mégiscsak offisül 

Majdnem nyolc perces a videó, és még csak nem is fért bele minden fontos cucc. Szóval lesz itt újdonság dögivel, szinte lehet újratanulni egy csomó karaktert, a counterjüket, meg pl. a wardolás is teljesen átalakul. Juhé?

Végül is juhé. Mert egy csomó mindent úgy alakították át, hogy jobb lesz, mint eddig volt. Látványosan. Mindent igyekeznek az egyre jobb, egyre interaktívabb csapatjáték felé terelni, amire szerintem nagyon jó. A Riot pedig szépen meg is indokolja, hogy ez és ez a változás ezért és ezért történik - szokás szerint. És elég jók az indokaik.

  • A marksman (mesterlövész) itemek teljes átalakítása
  • 6 marksman bajnok teljes átalakítása
  • Egy új nagy szörny topon, a The Rift Herald
  • A wardolás + trinketek teljes reformja
  • Új support + jungle itemek
  • Teljesen átalakul a mastery (mesterség) rendszer

Nézzük elsőnek a mesterlövészeket!

slot.jpg

Miért is volt szükség a mesterlövészek átalakítására? Nos, leginkább azért, mert mindegyik túlságosan egyforma játékmenetet adott: fejlődj fel baromira, maxold az itemeket, ha meg van a full build, akkor auto attackkal is leversz bárkit, főled ha megy előtted a peel, pont.

Minél gyorsabban, minél nagyobbat üssön az AA, a többi nem számít, vagy csak kicsit. Na, most ezen próbálnak fejleszteni a Riot háza táján, hogy ezek a bajnokok érezhetően más játékstílust követeljenek meg tőled, más előnyökkel és hátrányokkal.

Miss Fortune, az egyszerű lány

miss-fortune.jpg

Mindenki kedvenc kalóz csöcsingóját is betolták a plasztikai sebészetre, hogy újult formában térjen vissza. Mostanáig az egyik legprimitívebb játékstílust követelte meg, borzasztó egyszerű volt játszani vele, egy picit próbálják bonyolítani a dolgát.

Az eddigi állandó passzívja, a Strut (ha öt másodpercig nem kap támadást, gyorsabban fut) repül a kukába és bekerül a W képessége alá Cserébe kap egy új állandó passzívot, ami a Love Tap. Érdekes darab, a lényege, hogy extra sebzést kap mindig, amikor egy új célpontra lő.

Vagyis ha minionról minionra váltjuk a lövését, mindig nagyobbat üt egy kicsivel. Ez mondjuk elég nagy táp last hitelésnél az elején, másrészt elég érdekes lesz a gyakorlatban egyszerre kiteolni, urambocsá kikerülni az ellenfél baszakodását, és még a minionokat is váltogatni. De nem megoldhatatlan. Az ultija ezentúl tovább fog tartani, ás ráemelt szintenként egyre tovább, viszont az Impure Shots meg rövidebb lesz.

Quinn, a szárnyaló sólyom

quinn.jpg

Quinn lesz a LoL leggyorsabb championja, az hétszentség, a split-push nyolcadik csodája. A Blindig Assault nevű képessége ezentúl nem vakít (át is nevezik, nyilván), de csökken rajta a cooldown, mikor Quinn sebez valakit, akit előtte Valor megjelölt.

Quinn ultja gyökeresen átalakul, konkrétan egész egyszerűen felkapja a madár, és repül vele gyorsan. Ezzel egyrészt baromi, baromi gyors lesz, másrészt remekül lehet vele majd gankelni, split pusholni, villámgyorsan ott tud lenni bárhol.

Nincs olyan hogy elszalad 50 hápével és lenyomja a dzsungelben a parkour világkupát az ellenfél Kindredje - Quinn csak azt nem ér majd utol, akit nem akar. Pláne a dzsungelben. Elég alacsony lesz az új ultján a cooldown már alapból is, szeretni fogja mindenki, aki imád rohangálni a mapen.

Graves, a férfiasság csúcsa

graves.jpg

Ha nem vették volna ki az öblös szivart a szájából, esküszöm ő lenne a világ legbénább Duke Nukem cosplayere. Graves shotgunja az új évadban sokkal inkább olyan lesz, mint egy shotgun - úgyhogy őt jobb lesz csak messziről piszkálni, mert közelről cafatokra tép. 

Graves alap támadása ezentúl olyan lesz, mint a Buckshot nevű képessége volt. Egy tölcsér szerű területen fog sebzést okozni, hátraüti a minionokat, de a 3 töltény (nem tudom, hogy miért három) mindegyike blokkolható. Ezentúl Graves bácsi minden második lövése után szépen újratölti a mordályt, és minden sikeres találata csökkenti a Quickdraw nevű skilljén a cooldownt.

Apropó Quickdraw, ezentúl nem jár vele bónusz attack speed, de cserébe a skill egyből újratölti a fegyót. A Buckshotnak meg valami elbaszott, T betűre emlékeztető formája lesz, nem is értem.

Kog'Maw, a furcsa pitbull

kogmaw.jpg

A Living Artillery dupla-sebzése a bajnokok ellen bizony erős nyesést kap, cserébe viszont "kivégzés" jellegűvé alakítjá: vagyis alacsony HP-s célpontokra akár négyszeres sebzést is bevihet az ultja, ami szinte már-már overkill.

A Bio-Arcane sebzését keményen telibe lefelezik, viszont cserébe kétszer olyan gyorsan támad. És amíg Kog'Maw W-je aktív, addig egész egyszerűen áthághatja a játék maximum attack speed korlátait.

Ami a videó szerint azt jelenti, hogy akár öt lövést is le tud majd adni egy másodperc alatt. Apró gond ugye, hogy ehhez nyilván egy helyben kell állnia, szóval elég érdekes lesz játszani vele.

Caitlyn, a fejlövések királya... királynője

caitlyn.jpg

A seriff sem marad nerfek és buffok nélkül: hála a jó égnek átalakul a kurva csapda, amit le tud rakni. Ugyanúgy max. három medvecsapdája lehet a térképen (egyszerre, nyilván), de a csapdába belelépők semmi sebzést nem szenvednek... a csapdától. Caitlyn alaptámadása ilyenkor ugyanis egyből fejlövés lesz a csapdába szorult szerencsétlen ellen, ráadásul sokkal, sokkal messzebbről eléri majd az áldozatot.

Ugyanez a bónusz fejes jár neki azokra az ellenfelekre is, akikre rá tudja dobni a hálót. A Piltover Peacemaker nevű skillshotja is átalakul, az alap lövés ezentúl sokkal, sokkal kisebb, vékonyabb, lesz, amíg el nem talál valakit. Mert akkor szétterül, nagy dmg az első találatot elszenvedő célpontnak, egyre csökkenő a mögötte állóknak.

Corki, a szőnyegbombázó

corki.jpg

Eddig is Corkié volt a mesterlövészek között a legtöbb varázs alapú sebzés, és erre most kicsit rá is gyúrnak: az alap támadása 50% fizikai sebzés, 50 százalék varázs sebzés. A Valkyrie képességének kicsit letörik a szárnyait, és csökkentik a hatótávolságát, hogy ne legyen olyan könnyű játszani vele, cserébe viszont nagyon durva passzívja(?) lesz. Ha elérte a hatos szintet, időről időre spawnol neki a bázison egy csomag rakéta, meg bomba.

Ha ezek felett elrepül, akkor majdnem Homeguard szintű sebességboostot kap, és a Valkyrie-on is feltekerik a turbót 11-ig, amivel kábé leszőnyegbombáz egy területet napalmmal. Elég táp, de nyilván ha azt látod, hogy Corki nyomott egy erős backet a bázisra és már level 6, akkor szépen húzódj vissza, vagy számíts rá, hogy a lehető legrosszabb pillanatban fog visszatérni és kibombázza belőled a szart is.

Az új nagy szörny, a Rift Herald

rift-herald-img.jpg

Miért volt szükség a Rift Heraldra? Azért, mert a top lane túl kockázatmentes, túl unalmas volt. Bármikor haza lehetett húzni szinte, mert a Baron vagy ott se volt, vagy túl erős volt még mindkét csapatnak (hé, mindenki volt egyszer bronz).

Emiatt a topon ha volt nálad egy teleport, akkor kb. semmi dolgod nem volt, szépen farmoltál, ügyeltél rá, hogy ne gankeljék le a segged, és helló. Ha úri kedved úgy tartotta, szépen hazateleportáltál, vettél ezt azt, kényelmes tempóban visszasétáltál. Vagy ha muszáj volt akkor cüccögve ellőtted a teleportot...

És ennyi. Semmi következménye nem volt szinte annak, ha a top laner fogta magát, és elugrott csinálni ezt-azt máshova a mapon, pláne nem a játék elején. Eddig.

A Rift Herald érkezésével ennek vége. Szépen ezt is wardolni kell majd, figyelni, nehogy az ellenfél lecsapja, amíg nem vagy ott. Úgy lett kitalálva az állat, hogy tök nehéz egyedül leverni, de ketten meg röhögve is szétverik a fejét tizenmásodpercek alatt.

A szemét kell ütni a hátán, de az a trükk, hogy egyedül nem tudod a szemét ütni. Cseles, cseles. Nagy a sebzése, szóval valaki tankolja és állja az ütéseket, valaki meg elkezdi csapni a szemét, és akkor voilá, egyből fekszik.

A játék negyedik percében már ott van a dög a Baron helyén, és öt percenként spawnol ez is. Két level 3-4 körül leledző bajnokkal már simán agyon lehet verni, szóval eléggé felpezsdül majd az élet topon. Egyedül meg level 9-en se biztos, hogy megvan. Kierőszakolja a csapatjátékot a résztvevőktől.

Jó-jó, de milyen buffot ad?

Egy fajta mini-Baron buffot kap, aki megöli.

  • gyorsabb recall
  • +10% sebzés, +40 sebesség bónusz
  • a közeledben levő minionok 40%-kal gyorsabban támadnak
  • +50 arany minden csapattagnak

Észnél kell majd lenni ha felmarkolta az ellen a Herald-buffot, mert ha nem vagy ott, vagy nem tudod elég gyorsan kiüríteni az ellenfél buffolt minionjait, hát úgy verik be a tornyod, hogy csak pislogsz.

Az új Mastery rendszer

mast.jpg

Az új Mastery rendszer egyrészt egyszerűbb, másrészt rafkósabb lesz. Ha elég pontot elköltesz egy ágon, akkor választhatsz a végén levő 3 keystone mastery-ből, magyarul ezek azt hiszem zárókő mesterség névre hallgatnak.

Ezek nagyon erős, de különböző jellegű extrát adnak a karakterednek - és a háromból csak egyet választhatsz. Van itt minden, pl. két másodperces sebesség buff, ha letoltad az ellenfél bajnokának x% életerejét. Helló, burst királyok, ezentúl nem fut el senki, ha Katarinával bevertétek neki a halálos kombót, mert egyből kaptok sebesség bónuszt.

Vagy ott a Bond of Stone, ami minden supportnak kötelező lesz: kevesebb sebzést kapsz, és ha közel vagy egy szövetséges bajnokhoz, akkor ez a védelem duplázódik. Ráadásul mikor őt ütik, a sebzés egy részét "átvállalod" - nem is olyan squishy az a Jinx, ha Tahm Kench benyeli helyette a sebzés egy részét, nem?

Ward changes people...

preseason-vision-debris.jpg

Khmm, szóval az új wardingról tömören. Az első nagy újítás, hogy az ellenfél wardjai, meg a sajátod után is marad némi... hamu, vagy valami szürke izé. Ahogy a mellékelt ábra mutatja. Ezeket lehet majd jó indián nyomolvasó módra elemezni, hogy hová szokott wardolni az enemy, és akkor majd ott óvatosabb leszek.

A Riotnak két célja volt az egész átalakítással: az első, hogy a vision control igenis csapatmunka legyen, a második meg, hogy dinamikusabb legyen az egész küzdelem a minimap láthatóságáért, mint eddig. A trinketek és hasonszőrűek is megújulnak: egyrészt automatikusan "fejlődnek" ahogy eléred a 9-es szintet, nem kell neked pénzért tunkolni rajta.

Másrészt egyik-másik tier 2 support itemből baromi erős tier 3 itemeket lehet majd csinálni, amiknek vannak saját aktívjaik, vagy éppen belefér egy Sightstone extrában (nem foglalja a slotot a tárgyak között, itt a karácsony!). És végül... vége a Stealth Wardoknak. Ennyi volt, ezentúl csak a rózsaszínnel lehet keménykedni, láthatatlan wardot nem tudsz külön venni, csak a Sightstone ad olyat, meg persze az upgrédelt talizmán.

Új meg kevésbé új Marksman tárgyak

Jön egy csomó új tárgy, ami gyökeresen átalakítja majd azt, mit meg hogy veszünk a marksman bajnokoknak.

01.jpg

Eddig a marksman itemek úgy néztek ki, hogy mindenki arra ment rá, hogy minél nagyobb damage, oszt csókolom. Most a core itemek úgy fognak alakulni, hogy mindenki a saját játékstílusa/bajnoka szerint építkezik majd.

Például ha a bajnokod arra épít, hogy le se szállsz a Q W E R betűkről, akkor az új Essence Reaver kihagyhatatlan lesz neked, mert a +AD és crit mellett elég durva cooldown reduction jár mellé, plusz minden critical ütésed tölt vissza manát.

Az új Phantom Dancer leginkább az 1v1 királyok kedvence lesz, az új Ruunan's Hurricane-nél pedig a "lepattanó" boltok is tudnak criticalt ütni, úgyhogy bárkiből lehet Jinx. Lesz új item is, a Rapid Firecannon, ami +attack speed, +movement speed és +critical, a tölthető passzívja pedig igazi ostromgépet varázsol belőled.

03.jpg

Jön még két nagyon új item, a Lord Dominik's Regards és a Mortal Reminder. Előbbi bónusz sebzést ad mindenki ellen, akinek több HP-je van, mint neked... khmm, Garen, khmm... a Mortal Reminder pedig csökkenti a megütött bajnokokon a gyógyítások hatékonyságát. Ha egyszer pofánkúrod az enemy ADC-t, support legyen a talpán, aki életben tartja.

A Mercurial Scimitar kap lifestealt, úgyhogy istentelenül erős item lesz belőle, a Death's Dance nevű új cucc meg két igen érdekes passzívval rendelkezik, az egyik hogy minden fizikai sebzésünk egy részét megkapjuk HP-ban, másrészt pedig a bejövő sebzések egy részét "átalakítja" bleeding sebzéssé, vagyis ugyanannyit sebez rajtunk az ellenfél, csak tovább tart neki, mert "vérzésként" jelentkezik mondjuk a 10 százaléka. Érdekes.

Vége a Doran-Doran korszaknak

pantheon_splash_7.jpg

Szóval az van, hogy kicsit átalakulnak a kezdő itemek is... és a kicsit alatt azt értem, hogy teljesen. Egyrészt kapunk három új itemet, hogy ne csak a Long sword / Doran's Shield / Doran's Blade / Doran's Ring jellegű kezdések domináljanak.

Jön a Cull, ami ad nekünk plusz sebzést, tölti a hápét ütéskor, és ami nagyon, nagyon, nagyon fontos, hogy a minionok után EXTRA pénz jár. Hol írjam alá? Kb. ez a tökéletes recept a snowballingra. A Dark Seal az arccal előre mágusok nagy kedvence lesz, plusz ability power jár mellé, jobban hatnak a potik, meg némi plusz mana is befért oda.

A Hunter's talizman pedig valószínű a dzsungel huszárok mindenkori kísérőjévé avanzsál majd: extra manát ad a dzsungelben, plusz extra sebzés a semleges szörnyek ellen. Ha már dzsungel: a Hunter's Machete ezentúl alapból jár némi lifesteallel, ezzel is könnyítve a dzsungelezést. Jön egy új fajta dzsungel kés az eddigiek mellé, ami wardolást könnyíti, meg szintén turbózza a lifestealt.

Mi az isten, hol a mana potim, Rito?

potik.jpg

Eléggé átalakul a sustain rendszere a jövőben: viszlát kék mana poti, szerettünk! Komolyan, a Riot kiveszi a játékból a mana potiont. Erre azért van szükség, hogy jobban tudjanak játszani a bajnokok képeségeinek mana igényével, könnyebb legyen egyensúlyt teremteni a játékban.

A HP potik új ára 50 arany, amivel már kb. beesnek majd abba a kategóriába, hogy nem éri meg megvenni őket. Van viszont új, újratölthető HP poti, ami 2 "töltést" tárol magában, és akkor töltődik újra, mikor a bázis shopjában járunk. Van új Corruption potion is, aminek a lényege, hogy ha lehúztuk, akkor a skillshotjaink effektíve rátesznek egy ignite effektet az ellenfél bajnokára - ami elég TÁP.

Lesz még külön újratöltődő potis-flaska dzsungeleseknek, ami életerőt és manát ad vissza, és a shop tölti fel - meg ha megöltünk egy nagy szörnyet, hogy ne kelljen annyit teleportálni vissza meg futkározni, ütemesebb legyen a farm.

És még sok más is

1280x720-pp8.jpg

Azt már most lehet tudni, hogy a fejlesztők a meglevő bajnokokat is igyekeznek finomhangolni - pl. a Kindred alap életerő regenjét lejjebb veszik, nagyon, mert bődületesen erős volt. Röhögve töltött vissza bármit, amint nem ütötték meg egy ideig. A béta tapasztalatai alapján igyekeznek mindent úgy belőni, hogy senki ne legyen túl OP, de haszontalan szerep se nagyon maradjon.

Nagyon jó az új szörny, így nagyon átalakul majd a dögunalmas "farmolok, oszt csá" jelleg, ami nagyon sok top lane meccs első 10-15 percét jellemezte eddig. Elég érdekes lesz az új ward rendszer, és a mesterlövész karakterek teljes átalakítása szerintem nagyon jól sikerült, különösen Graven és Quinn.

Mit várunk az új évadtól? 

Azon túl, amit itt fent nyomattak? Kicsi átgyúrhatnák a UI-t, meg a stabilitást, és esküszöm jó lenne, ha nem futna el a LoL minden utolsó kenyérpirítón is 60 FPS-sel, mert amikor öt percet kell várnom az erőgépem mellett, hogy mindenki betöltsön, sírva tudnék fakadni.

Én személy szerint tökre szeretném, ha lenne a játékban alapból beépített voice-chat, mint a DOTA vagy a CS:GO esetében, ez a pingelés ugyanis hasznos, de pl. az ADC + support boton klasszisokkal könnyebben menne, ha tudnátok beszélni egymással. Meg ilyenek.

És ti mit vártok az új évadtól?

Ja, és hát igen. Írjátok meg nyugodtan a véleményeteket az újításokról, mi tetszik, mi nem - egy biztos, a Riot nagyon belekavar az újításokkl egy csomó olyan dologba, amit eddig úgy gondoltunk, hogy ez "alap", meg ez mindig így lesz. Ja, és egy csomó info a pre-season változásokról itt.

5 komment