Ilyen lesz a hamarosan érkező Mad Max játék

Nemsokára itt a film, szinte kötelező mostanában a nagyobb franchise filmek mellé egy kísérő játék is: nos a Mad Max viszont nem úgy fest, mintha csak valami kényszerből összedobott, kötelező kör lenne. A játék tulajdonképp nagyon GTA akar lenni a Mad Max univerzumban, és jó pár dolog nagyon adja is.

Kezdjük azzal, ami jó

mm4.jpg

Mert van bőven: nagyon hangulatosra sikerült megcsinálni az egész univerzumot - mondjuk azért alája volt rakva a fejlesztőknek egy használható alap, tegyük hozzá. Poszt-apokaliptikus világ, benzinzabáló kocsik, robbanások, mindenki kés nyom mindenki torkának, bosszú, túlélés, ha nem robban fel két percenként valami, akkor már egy nyugis napunk van. És hát tudták mire kell rágyúrni úgy látom, mert ránézésre a kocsik mozgása nagyon rendben van, a robbanások meg még annál is jobban, és ez a kettő eléggé kulcsfontosságú egy Mad Max játékban, azt hiszem.

mm5.jpg

A környezet elég fasza, az Open World játékokat bírjuk, az egész Carmageddonosdi láttán minden true gamer dörzsöli a tenyerét, hogy na, mikor jön már? Ráadásul a kocsinkat lehet tunningolni majd mind lóerővel, mind pedig mindenféle sok szöges gedvával (Helló, Need for Speed!), hogy az országúti odabaszósdiban véletlenül se mi húzzuk a rövidebbet. Hol írjuk alá?

mm6.jpg

Igazából ha a világ rendben, a kocsik rendben, akkor a Mad Max már csak nagyon, nagyon kevés helyen vérezhet el, az egyik ezekből a harcrendszer - mert gondolom senki nem hitte, hogy majd valami lopakodós, pacifista játékstílussal fogunk minél nagyobb sikereket elérni itt.

mm3.jpg

A videóból az irányításra nagyon nem lehet következtetni (nyilván), de az animáció minősége, meg a koreográfia eléggé stimmel, plusz ahogy nézem lehet használni majd mindenféle környezeti elemeket, falba belekúrni az ellenfelek fejét, kihajítani őket egy hídról, stb. Viszont ami a videóban furcsa volt, hogy egy csomószor a Bud Spencer-Terence Hill filmeket idéző tánc volt a bunyó: karakterünk gyepál egy embert, a többi meg vár a sorára, hogy majd akkor ha végeztél Joe-val, én is odaállnék ám! Ez mondjuk kicsit hülyén veszi ki magát, remélem nem sok ilyen lesz a végleges verzióban.

Amivel kapcsolatban kicsit szkeptikus vagyok

mm1.jpg

Volt a videóban egy rész, amin felhúztam a szemöldököm: mikor hősünk nekiáll a sivatagban kvázi vasazni: összegyűjtöd az értékesebbnek talált szemetet, eladod, vagy beolvasztod fegyónak, hurrá. Ez mondjuk két robbantásorgia és fej betörése között kicsit tökre unalmasnak tűnik, márpedig ha a jobb fegyók, több lőszer azt követeli meg, hogy esetenként 20-30 percet túrjam a sivatag homokját egy nagyobb IFA  ajtó után, amit felkampózok, kihúzok a szarból, felpakolok a platóra, elviszem beolvasztani, hopp +10 töltény - akkor egyrészt kurva ideges leszek, másrészt nagyon megtöri majd a játékmenet tempóját, lendületét. Szent meggyőződésem, hogy a Mad Maxnak inkább GTA fílinget kéne árasztania, és nem Gothicot, vagy éppen Skyrimet. Szép dolog a gyűjtögetés, meg logikus is lehet benne az univerzumban, csak nem tudom, mennyire cseszi el az amúgy adrenalinpumpálásra kihegyezett hangulatot, ha neki kell állni a sivatagban két etap között lomizni.

mm7.jpg

Megjelenés, miegymás 

A játék egyjátékos módra van kihegyezve, nyilván - szóval ha eltalálják a sztorit, meg a karaktereket, akkor fogjuk szeretni rendesen szerintem. Elvileg idén szeptemberben jön, a Warner áll a játék mögött, meg az Avalanche Studios, PS4, Xbox One, és persze a jó öreg PC a platform, amin olajos kezünkbe kaparinthatjuk majd a kormányt. Várjuk? Várjuk. Addig meg májusban ott a film.

1 komment